Jak zgłosić szkodę ubezpieczeniową w polisie turystycznej?

zgloszenie-szkody-ubezpieczyciel

Nawet cudowny urlop za granicą może zepsuć nieplanowany wypadek czy kontuzja. Trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność – stąd odpowiemy sobie w tym artykule na kilka pytań, aby nie być potem zaskoczonym w podróży.

Kiedy zgłosić szkodę po wypadku?

Im wcześniej – tym lepiej. Niektórzy ubezpieczyciele zastrzegają sobie określony czas, w którym należy zgłosić się, aby ubiegać się o całkowite odszkodowanie po wypadku. Pisaliśmy o tym tutaj. Oczywiście niekiedy zgłoszenie szkody nie jest możliwe w ciągu np. 24h – wtedy więc trzeba ponieść koszty z własnej kieszeni. Ubezpieczyciela można również poinformować o zdarzeniu po powrocie do Polski – zazwyczaj jest to czas od 2 do 7 dni.

>> PORÓWNAJ CENY UBEZPIECZEŃ TURYSTYCZNYCH TUTAJ <<

Jak kontaktować się z ubezpieczycielem?

Sposobów na kontakt z ubezpieczycielem jest wiele, choć najczęściej ubezpieczeni decydują się formę elektroniczną lub telefoniczną. Dodatkowo można kontaktować się z ubezpieczycielem drogą SMS-ową, faxem, poprzez wideoczat, pocztą tradycyjną – lub w miarę możliwości – wizytując w oddziale firmy. Dobrym sposobem kontaktu jest elektroniczny formularz zgłoszenia szkody. Trzeba w nim wskazać:

  1. rodzaj i przyczynę szkody
  2. dane osobowe poszkodowanego oraz informacje o zakupionej polisie
  3. adres placówki medycznej, w której leczył się ubezpieczony oraz przyczynę znalezienia się w niej
  4. dane kontaktowe do poszkodowanego lub osoby zgłaszającej szkody

Do tego dochodzi oczywiście załączenie wymaganych dokumentów w wersji PDF: w tym dowodu osobistego, dokumentacji medycznej, rachunków, potwierdzeń wszystkich opłat za leczenie.

Kto może kontaktować się z ubezpieczycielem?

W zależności od rodzaju szkody kontaktować się z ubezpieczonym może sam poszkodowany, ale również np. współpodróżny czy ktoś z bliskich czy znajomych. Najważniejsze jest dotrzymanie terminów oraz przekazanie niezbędnych danych do rozpoczęcia procedury.

Jakie informacje będą potrzebne przy pierwszej rozmowie?

Wśród informacji, które na pewno trzeba będzie wskazać ubezpieczycielowi podczas pierwszej rozmowy znajdzie się: nr polisy, dane osobowe poszkodowanego, okres wyjazdu z Polski, miejsce i datę zdarzenia, okoliczności i nazwę placówki medycznej, w której ubezpieczony się znajduje.

Wyjeżdżasz za granicę?

Czuj się bezpiecznie i porównaj oferty 29 ubezpieczeń podróżnych.