Chcesz wiedzieć jak ubezpieczyć się dobrze na podróż już w domu, przy kawie, żeby potem nie martwić się o formalności? Podpowiadamy co robić – krok po kroku!
Kiedy ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania?
Tuż po zakupie polisy, zapisz ten numer!
Kupiłeś polisę? Super. Teraz zapisz sobie numer telefonu do (Centrum Pomocy Twojego ubezpieczyciela) – kontakt do może Ci się przydać bez względu na to czy będziesz akurat jeździł po Alpach czy w bawił się jadąc Koleją Transsyberyjską.
Uniwersalna mini-instrukcja w razie wypadku za granicą
- Skontaktuj się z ubezpieczycielem i opisz sytuację. Im szybciej, tym lepiej! Nie możesz – poproś osobę bliską o kontakt. Dzięki temu: dowiesz się gdzie (w zależności od problemu) masz najbliższą placówkę medyczną, czy musisz sfinansować sobie sam leczenie za granicą, a potem ubiegać się o odszkodowanie lub czy dostaniesz pomoc tłumacza.
- Nawet, jeśli nikt nie pomyślał wcześniej o telefonie do ubezpieczyciela – to weź pełną dokumentację medyczną ze szpitala za granicą – zapewne należy Ci się przynajmniej częściowo zwrot kosztów za leczenie!
- Zabezpiecz wszystkie dowody związane z wypadkiem/chorobą – ubezpieczyciel na pewno nie zwróci Ci pieniędzy na piękne oczy.
Allianz
Jeżeli ubezpieczony lub osoba występująca w jego imieniu nie skontaktowała się z przyczyn niezależnych z Centrum Operacyjnym – to w celu gwarancji pokrycia kosztów, są zobowiązani, aby skontaktować się najpóźniej do 10 dni od daty wypadku.
Signal Iduna
Ubezpieczony jest zobowiązany w terminie 7 dni po powrocie do Polski, zgłosić roszczenia do Signal Iduna wraz z wypełnionym wnioskiem oraz dokumentami potwierdzającymi zasadność roszczeń.
Europa
Jeżeli Ubezpieczony lub osoba występują w imieniu poszkodowanego, z przyczyn niezależnych (wydarzenia losowego lub działania siły wyższej) nie mogła powiadomić o wypadku – to jest zobowiązana w terminie 5 dni od momentu zdarzenia powiadomić o zaistaniałych kosztach.
Ergo
Ubezpieczyciel zastrzega, że Ubezpieczony zobowiązuje się zawiadomić ERV o zajściu wypadku niezwłocznie, nie później niż 3 dni od daty wypadku lub od daty uzyskania o nim wiadomości. Umyślne naruszenie tego obowiązku lub niedopełnienie obowiązku z tytułu „rażącego niedbalstwa” – może przeczynić się do nieważności lub zmieniejszenia odszkodowania.
PAMIĘTAJ
Po upływie wskazanego czasu przez ubezpieczyciela każdy ma prawo zmniejszyć świadczenie lub nie wydać Ci upragnionej rekompensaty (chyba, że nastąpiło w tym czasie „Zdarzenie losowe” lub opóźnienie wynikało z „Działania siły wyższej” – co również należy udokumentować. „Siła wyższa” (ang. Act of God) – na którą nie ma żadnej oficjalnej definicji wg. prawa, natomiast najczęściej dotyczy nieprzewidzianego działania żywiołów natury (np. powódź, trzęsienie ziemi), aktów władzy np. wywłaszczenia lub zaburzenia życia społecznego (np. wojny, strajków).