Jak na 100% dostać zwrot od ubezpieczyciela po wypadku? 

jak-dostac-100-procent-zwrotu-od-ubezpieczyciela

Chcesz wiedzieć jak ubezpieczyć się dobrze na podróż już w domu, przy kawie, żeby potem nie martwić się o formalności? Podpowiadamy co robić – krok po kroku!

Kiedy ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania?

Tuż po zakupie polisy, zapisz ten numer!

Kupiłeś polisę? Super. Teraz zapisz sobie numer telefonu do (Centrum Pomocy Twojego ubezpieczyciela) – kontakt do może Ci się przydać bez względu na to czy będziesz akurat jeździł po Alpach czy w bawił się jadąc Koleją Transsyberyjską.

Uniwersalna mini-instrukcja w razie wypadku za granicą

  1. Skontaktuj się z ubezpieczycielem i opisz sytuację. Im szybciej, tym lepiej! Nie możesz – poproś osobę bliską o kontakt. Dzięki temu: dowiesz się gdzie (w zależności od problemu) masz najbliższą placówkę medyczną, czy musisz sfinansować sobie sam leczenie za granicą, a potem ubiegać się o odszkodowanie lub czy dostaniesz pomoc tłumacza.
  2. Nawet, jeśli nikt nie pomyślał wcześniej o telefonie do ubezpieczyciela – to weź pełną dokumentację medyczną ze szpitala za granicą – zapewne należy Ci się przynajmniej częściowo zwrot kosztów za leczenie!
  3. Zabezpiecz wszystkie dowody związane z wypadkiem/chorobą – ubezpieczyciel na pewno nie zwróci Ci pieniędzy na piękne oczy.

Allianz

Jeżeli ubezpieczony lub osoba występująca w jego imieniu nie skontaktowała się z przyczyn niezależnych z Centrum Operacyjnym – to w celu gwarancji pokrycia kosztów, są zobowiązani, aby skontaktować się najpóźniej do 10 dni od daty wypadku.

Signal Iduna

Ubezpieczony jest zobowiązany w terminie 7 dni po powrocie do Polski, zgłosić roszczenia do Signal Iduna wraz z wypełnionym wnioskiem oraz dokumentami potwierdzającymi zasadność roszczeń.

Europa

Jeżeli Ubezpieczony lub osoba występują w imieniu poszkodowanego, z przyczyn niezależnych (wydarzenia losowego lub działania siły wyższej) nie mogła powiadomić o wypadku – to jest zobowiązana w terminie 5 dni od momentu zdarzenia powiadomić o zaistaniałych kosztach.

Ergo

Ubezpieczyciel zastrzega, że Ubezpieczony zobowiązuje się zawiadomić ERV o zajściu wypadku niezwłocznie, nie później niż 3 dni od daty wypadku lub od daty uzyskania o nim wiadomości. Umyślne naruszenie tego obowiązku lub niedopełnienie obowiązku z tytułu „rażącego niedbalstwa” – może przeczynić się do nieważności lub zmieniejszenia odszkodowania.

PAMIĘTAJ

Po upływie wskazanego czasu przez ubezpieczyciela każdy ma prawo zmniejszyć świadczenie lub nie wydać Ci upragnionej rekompensaty (chyba, że nastąpiło w tym czasie „Zdarzenie losowe” lub opóźnienie wynikało z „Działania siły wyższej” – co również należy udokumentować. „Siła wyższa” (ang. Act of God) – na którą nie ma żadnej oficjalnej definicji wg. prawa, natomiast najczęściej dotyczy nieprzewidzianego działania żywiołów natury (np. powódź, trzęsienie ziemi), aktów władzy np. wywłaszczenia lub zaburzenia życia społecznego (np. wojny, strajków).

Wyjeżdżasz za granicę?

Czuj się bezpiecznie i porównaj oferty 29 ubezpieczeń podróżnych.